چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

گروه ورزشی: کارلو آنچلوتی سرانجام با قراردادی سه ساله به مبلغ 6.5 میلیون پوند در سال به چلسی پیوست.

 مهمترین ماموریت کارلتو در این تیم لندنی، قهرمانی اروپاست و آبراموویچ به همین منظور پاداشی یک میلیون پوندی برای او در نظر گرفته است. مذاکرات برای انتقال فیلیپو گالی، دستیار آنچلوتی در میلان که به زبان انگلیسی هم تسلط دارد، در جریان است و احتمالا او هم به زودی عازم لندن می‌شود.

آنچلوتی پنجمین مربی چلسی در دو سال اخیر است و توانسته دو بار به عنوان بازیکن و
 دو بار به عنوان مربی، فاتح لیگ قهرمانان شود. او به تلویزیون چلسی می‌گوید: «لیگ قهرمانان برای من مهمترین تورنمنت دنیاست. چلسی رکورد خوبی در این مسابقات دارد. پنج نیمه‌نهایی در شش سال، کارنامه خوبی است، ولی حالا باید آن را ببریم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.» او درباره شباهت کار در میلان و چلسی اضافه می‌کند: «فشار یکسانی وجود خواهد داشت چون چلسی و میلان تیم‌های بزرگی در اروپا هستند و می‌خواهند همه جام‌ها را ببرند.»

علاقه کارلتو به لیگ برتر

 آنچلوتی تفاوت نوع فوتبال لیگ برتر و سری A را به خوبی می‌داند و برای این چالش جدید آماده است: «من همه بازی‌ها را از تلویزیون می‌بینم. لیگ برتر را دوست دارم چون تیم‌های بزرگی در آن حاضرند و فوتبال خوبی بازی می‌کنند. بازی‌ها کمتر تاکتیکی است ولی سرعت بیشتری دارد و من این فوتبال را دوست دارم. در ایتالیا، بازی‌ها خیلی تاکتیکی است. تیم‌ها به زمین می‌آیند تا خوب دفاع کنند و تنها بعد از آن حمله کنند. تیم‌ها به دنبال کنترل بازی هستند و به آن سرعت نمی‌دهند.»

آنچلوتی خیلی دوست دارد آندره ا پیرلو بازیکن مورد اعتمادش را هم با خودش به لندن بیاورد، ولی چلسی این ملی‌پوش 30 ساله ایتالیایی را تنها به قیمت مناسبی می‌خرد و پیشنهاد 20 میلیون پوندی میلان خیلی بالا به نظر می‌رسد. آدریانو گالیانی، مدیر میلان همچنین گفته که در برابر هرگونه تلاش چلسی برای خرید کاکا مقاومت خواهد کرد. ولی چلسی که تا به حال یوری ژیرکف را از زسکامسکو خریده، هنوز امیدوار به جلب رضایت بایرن و والنسیا برای خرید فرانک ریبری و داوید ویاست.

آنچلوتی که پس از ویالی و رانیری سومین سرمربی ایتالیایی چلسی است، درباره روش کارش می‌گوید: «دوست دارم با بازیکنان و باشگاه نزدیک باشم و با افراد صحبت کنم. من اعتقاد به کار تیمی دارم. ساختن یک گروه که در کنار هم تلاش می‌کنند تا به یک رویا برسند، مهمترین مسئله است. بازیکنان و باشگاه باید سازماندهی قوی، نظم عالی و انگیزه مناسب داشته باشند. می‌خواهم این کار را در کنار یکدیگر انجام بدهیم چون این بهترین راه موفقیت است.»

تقویت زبان انگلیسی

روش کاری آنچلوتی در میلان به ویژه در اروپا موفقیت‌آمیز بود و او حالا تیمی را در اختیار می‌گیرد که به تازگی با هیدینک قهرمان جام حذفی شده. با این وجود جان تری، کاپیتان چلسی دوشنبه در نامه‌ای خطاب به هواداران نوشت که عنوان سومی لیگ برتر برای این تیم راضی‌کننده نیست: «هیدینک در زمان دشواری به تیم پیوست که به نظر می‌رسید اوضاع از دست ما خارج شده، بنابراین رساندن ما به فینال جام حذفی و آستانه فینال لیگ قهرمانان، نتیجه‌ای عالی است. ولی رتبه سومی لیگ برتر برای چلسی به اندازه کافی خوب نیست. این بدترین نتیجه ما از زمانی است که آبراموویچ باشگاه را خریده و همه ما می‌دانیم که باید بهتر از این باشیم.»

اولین آزمون چلسی با آنچلوتی در تور تدارکاتی این تیم در ایالات متحده است که به ترتیب باید با تیم‌های سیاتل سوندرز، اینتر و میلان بازی کند. آنچلوتی که مشکلات رانیری و اسکولاری در برقراری ارتباط با بازیکنان را می‌داند، در این مصاحبه به زبان انگلیسی صحبت کرد و می‌خواهد آن را تقویت کند: «می‌خواهم یاد بگیرم و پیشرفت کنم. برای این کار فرصت دارم. وقتی فصل شروع شود، به خوبی صحبت خواهم کرد چون مهم است که بتوانم با بازیکنان و اعضای باشگاه صحبت کنم.»

کد خبر 82767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز